Sick n' Beautiful (IT)
1 week 7 uur geleden
Chelsea Grin (USA)
1 week 19 uur geleden
Crossfire (FR)
1 week 19 uur geleden

De Duitse power metal band Powerwolf geldt als één van de meest aansprekende acts in het genre. De combinatie van show en sterke songs heeft dit vijftal al ver gebracht. Inmiddels heeft de groep in The Sacrament Of Sin de opvolger uit van het in 2015 verschenen Blessed & Possessed. The Sacrament Of Sin komt net als zijn voorgangers uit via Napalm Records.
De nieuwe plaat van Powerwolf knalt vanaf het eerste moment. ‘Fire & Forgive’, welke eerder al als single op de wereld is losgelaten, laat direct horen dat Powerwolf nog steeds die grootse metalband is. Muzikaal klopt het, de teksten zijn heroïsch en meezingbaar en de ritmes zijn aanstekelijk en energiek. In ‘Killers With The Cross’ laat Powerwolf niet alleen horen dat de gitaarsolo ook hoog in het vaandel wordt gedragen, de groep bewijst ook goed te kunnen spelen met de intensiteit van de muziek. Doordat Powerwolf soms ingetogen klinkt, wordt de opbouw alleen maar krachtiger. Op deze manier komt de power echt tot zijn recht.
Mooi detail van The Sacrament Of Sin is dat Powerwolf geen nummer korter dan drie minuten op de plaat heeft staan. Tevens zijn er ook geen tracks die langer dan vijf minuten duren. In dat opzicht is Powerwolf ook erg constant. Dit zorgt er ook voor dat de groep de aandacht goed weet vast te houden. Geen passage is te lang. ‘Venom Of Venus’ laat horen dat de koren ook goed tot hun recht komen, terwijl afsluiter ‘Fist By Fist (Sacralize Or Strike)’ op zijn beurt laat horen dat men ook met een korte track een mooi statement kan maken aan het eind van een plaat.
The Sacrament Of Sin, welke ook verkrijgbaar is in een versie waarop op de extra CD grootheden als onder andere Epica, Mile Petrozza en Heaven Shall Burn tracks van Powerwolf op hun eigen versie spelen, bewijst waarom Powerwolf momenteel de meest hete Duitse act is. Wie van power metal houdt, zal na het luisteren van deze plaat niet meer op zijn buik kunnen slapen. Tenminste, als die luisteraar een man is.

Adreswijziging

Let op: het adres van de redactie is veranderd. Check hiervoor 'contact', onderaan deze site.

Like us on Facebook